آموزش نرم افزار متلب

آموزش متلب – محاسبه مساحت (1)

در آموزش متلب – محاسبه مساحت (1) قراره چه چیزی رو یاد بگیرید؟ 5 ویدئو برای آموزش محاسبه مساحت در متلب براتون آماده کردم که در این پست، دوتا از ویدئو ها رو قرار داده ام، و 3 ویدئوی دیگه رو در پستی با نام آموزش محاسبه مساحت در متلب (۲) براتون قرار داده ام.

به این موضوع توجه کنید که در این آموزش ها از تابع انتگرال گیری استفاده نمی کنیم، چون داده های ورودی ما یک سری نقاط x , y هستن. پس تابعی در کار نیست که از اون انتگرال بگیریم. اگر یک معادله دارید (منظور یک تابع هست) و می خواید از اون انتگرال بگیرید، ادامه این آموزش رو رها کنید و برید به آموزش انتگرال گیری از تابع در نرم افزار متلب اینجا کلیک نمایید. ولی اگر یک سری نقاط دارید و معادله ای در کار نیست، ادامه ی این آموزش رو مطالعه کنید و ویدئو های محاسبه مساحت در متلب رو نگاه کنید

دوستان حجم ویدئو ها کمتر از 10 مگابایت هست پس سعی کنید تمام ویدئو ها رو ببینید و از وسط کار، شروع به دیدن آموزش ها نکنید تا مبحث رو به خوبی متوجه بشید.

همونطور که گفتم، در این پست فقط قسمت اول و دوم آموزش محاسبه مساحت در متلب رو میزارم چون هر دو ویدئو درباره نحوه ورود داده ها به نرم افزار متلب هست، البته روش های دیگه ای هم وجود داره ولی ما به این دو روش اکتفا کردم.

آموزش متلب - محاسبه مساحت
آموزش متلب – محاسبه مساحت زیر نمودار

نکته 1:

دوستان اگر با نرم افزار متلب هیچ آشنایی ندارن، یک فیلم خیلی خیلی مقدماتی براتون اینجا (آموزش مقدماتی متلب) قرار دادم، این فیلم رو حتما ببینید تا به مشکل بر نخورید.

نکته 2:

این نکته رو هم بگم که موقع ساخت این فیلم اینقدر موتور و ماشین رد می شد:) که مدام مجبور به قطع کردن فیلم میشدم تا صداشون توی فیلم ضبط نشه. بخاطر همین اصلا تمرکز نداشتم:)، و بعضی جاها رو خوب توضیح ندادم، چیزهایی که از قلم افتاده بود رو به صورت زیر نویس توی فیلم آموزشی آوردم، اگر بازم مشکل داشتید، بگید تا بیشتر توضیح بدم.

آموزش متلب – محاسبه مساحت

توی ویدئوی اول، داده ها رو به صورت دستی و با کپی کردن از نرم افزار اکسل، وارد نرم افزار متلب می کنیم و در ویدئو دوم با استفاده از یک دستور برنامه نویسی این کار رو انجام می دیم که اون دستور چیزی نیست جز تابع xlsread که خودکار اطلاعات درون فایل متلب رو در یک متغیر ذخیره میکنه.

آمورش وارد کردن داده ها از نرم افزار اکسل به متلب

آمورش وارد کردن داده ها به متلب با استفاده از کد نویسی

 

ادامه آموزش ها مربوط به برنامه نویسی هست که در یک پست دیگه با نام آموزش محاسبه مساحت در متلب (2) قرار داده ام. درضمن یک نرم افزار برای محاسبه مساحت زیر نمودار توی سایت قرار گرفته که می تونید دانلودش کنید.

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)

6 نظر برای آموزش متلب – محاسبه مساحت (1) ثبت شده

  1. بسیار اطلاعات ارزنده و مکملی ارائه داده اید.
    خدا قوت
    پاینده باشید

  2. سلام ، ممنون از توضیحاتتون. اگر نقاط رو نداشته باشیم و فقط نمودار روی اسکوپ سیمولینک داشته باشیم چطور میشه مساحتش رو حساب کرد ؟

    1. سلام. خواهش می کنم. من با سیمولینک کار نکردم ولی اگر معادله و یا نقاط رو ندارید تنها راهی که به ذهن من میرسه، استفاده از نرم افزارهای پردازش تصویر هست. نسخه جدیدی از نرم افزار پردازش تصویر آنیکس رو به زودی انتشار می دیم. یک ایمیل از طریق منوی تماس با ما برامون ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست