دستور import در پایتون سایت یونیکا

دستور import در پایتون

دستور import در پایتون | الان کمی زود هست که درباره ماژول ها، کتابخانه ها و … به صورت حرفه ای صحبت کنیم ولی بدون استفاده از این موارد کد نویسی در پایتون خیلی سخت می شود. پس در این آموزش با دستور import به صورت خلاصه آشنا خواهید شد. برای مشاهده بخش تکمیلی این آموزش، حتما آموزش کاربردی استفاده از توابع input و import را مشاهده کنید.

چه موقع از Import استفاده کنیم

فرض کنید می خواهیم از تاریخ ها در برنامه ای که می نویسید استفاده کنیم. در حالت عادی پایتون هیچ اطلاعاتی از تاریخ ندارد و باید برنامه نویسی این موارد را خودمان انجام دهیم کاری بسیار زمان بر است. خوشبختانه افرادی قبلا این کار را انجام دادن و نیاز نیست ما از اول چرخ را اختراع کنیم و فقط کافی هست با استفاده از import کدهایی که دیگران نوشته اند را به پروژه خود اضافه کنیم.

آموزش تصویری دستور import در پایتون


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 7.7 مگابایت
مدت زمان: 4:40 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 16 آبان 1397

آموزش نحوه استفاده از دستور import در پایتون

کتابخانه های زیادی برای زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده است که باعث شده برنامه نویسی با این زبان بسیار ساده شود. برای وارد کردن این کتابخانه ها به پروژه خود باید از import به صورت زیر استفاده کنیم. به عنوان مثال در این دستور کتابخانه datetime را فراخوانی کردیم.

import datetime

آموزش تصویری گردش در شهر پایتون

در این آموزش تصویری از دوره آموزشی گردش در شهر پایتون به مبحث استفاده از import پرداختیم و کتابخانه date time را به پروژه خود اضافه کردیم. در ادامه این پروژه را تکمیل می کنیم تا بتوانیم با استفاده از آن سن کاربر را محاسبه کنیم.

آموزش رایگان پایتون Python

بخشی از فیلم های مجموعه آموزش تصویری گردش در شهر پایتون به صورت کاملا رایگان برای کاربران عزیز در سایت یونیکا قرار داده شده است و کاربران می توانند برای تهیه مجموعه کامل این اموزش ها باید محصول خریداری شود.

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)

16 نظر برای دستور import در پایتون ثبت شده

  1. بسیار عالی
    وقتی در یک کد با دستور import مواجه می شویم چطور می توانیم به آن کتابخانه ای که ایمپورت شده دسترسی پیدا کنیم و تغییرات دلخواه را در آن بدهیم؟
    من هرچه در فولدر برنامه اصلی نگاه می کنم فایلی با اسم چیزی که در برنامه اصلی ایمپورت شده پیدا نمیکنم

  2. سلام و خیلی ممنون از سایت فوق العدتون.ببخشید من یه سوال مبتدی داشتم.اول باید کتابخونه هارو با pip تو cmd نصب کنیم بعد با import اونارو به پروژمون بخونیم دیگه؟
    در ضمن ایا از داخل خود anacoda نمیتونیم کتابخونه روو نصب کنیم؟یا حتما باید بریم تو cmd

  3. جناب زندی بسیار کامل و دقیق آموزش میدین.متشکرم.سربلند و سلامت باشین.

  4. سلام ببخشید اگه خودمون یه تابع بنویسیم و بخایم این توابع را به توابع پایتون اضافه کنیم ایا امکانش هست؟

    1. سلام. بله دوست عزیز. وقتی ماژولی نوشتید، می توانید آن را با نامی ذخیره کنید مثلا unica.py و بعد آن را در کنار فایل اصلی برنامه قرار دهید و با دستور import unica در برنامه اصلی فراخوانی کنید

      1. سلام روزتون بخیر.
        ببخشید من همین کارو انجام‌ میدم متاسفانه فایل پایتون ایمپورت نمیشه. باید چیکار کنم. ممکنه راهنمایی کنین.

  5. سلام وقتتون بخیر
    ایا import کردن ماژول ها براساس ترتیب خاصی هست، مثلا من به ۲ ماژول رو ایمپرت میکنم و یه مقداری و بهشون پاس میدم یکی درسته ولی اونیکی یه مقدار بی معنی رو چاپ میکنه و ارور هم نمیده
    مشکل کجاست؟؟؟

  6. اقا علامت * بعد از ایمپورت به چه معناست؟؟ مثلا مینویسه
    from numpy import *

  7. سلام، من هرکاری میکنم با دستور ایمپورت که کتابخانه ها را فراخوانی کنم پیغام خطا میده

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست