آنالیز با نرم افزار XPert Highscore

آنالیز با نرم افزار XPert

فیلم آموزشی آنالیز با نرم افزار XPert Highscore را می توانید در بسته ی آموزشی XPert مشاهده کنید در این ویدئو، یک آموزش ساده از آنالیز الگوی پراش اشعه ایکس به کمک نرم افزار XPert Highscore مشاهده خواهید کرد. بعد از دیدن این ویدئو شما قادر خواهید بود الگوی پراش اشعه ایکس نمونه خود را تحلیل کنید. در این آموزش با حذف پس زمینه، اسموت کردن پیک، بدست آوردن اندیس میلر و … آشنا می شوید در واقع با دیدن این آموزش قادر خواهید بود یک آنالیز فازی کامل را با استفاده از نرم افزار XPert انجام بدید. قبل از این ویدئو، یک آموزش دیگر درسایت قرار گرفته بود که پیش نیاز این آموزش است.

 افزودن دیتابیس (Database) به نرم افزار XPert Highscore

سایت یونیکا - فیلم های آموزشی
سایت یونیکا – فیلم های آموزشی


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت یونیکا
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 10 مگابایت
مدت زمان: 5 دقیقه
زبان:فارسی
سطح: کارشناسی
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1397

آنالیز با نرم افزار XPert HighScore Plus | وب‌سایت یونیکا
آنالیز با نرم افزار XPert | وب‌سایت یونیکا

بسته آموزش آنالیز با نرم افزار XPert HighScore + دیتابیس جدید

بسته آموزشی XPert + دیتابیس جدید + نسخه جدیدتر XPert HighScore Plus

همراه با آموزش‌های کم نظیر موجود در این بسته‌ی آموزشی، دو دیتابیس PDF2 و COD مربوط به سال‌های 2011 و 2017 ارائه می شود. برای مشاهده جزئیات بیشتر از این بسته، روی لینک بالا کلیک کنید.

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)

35 نظر برای آنالیز با نرم افزار XPert Highscore ثبت شده

  1. سلام در هنگام آنالیز نمونه، اگر پیک پترن با پیک نمونه از نظر زاویه تقریبا برابرا باشد ولی از نظر شدت خیر آیا در این حالت پیک مد نظر صحیح می باشد یا خیر
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز،هم میشه گفت بله و هم نه. در کل، بله شدت پیک ها باید حدودی با هم برابر باشه (البته باید نسبی برخورد کنید)، مثلا باید هم توی پیک شما و هم پیک رفرنس، بزرگ ترین پیک هاتون در یک زاویه باشن. فکر میکنم حدود 3 پیک همخوانی داشته باشن کافیه. البته اگر ماده شما چند فازی باشه و مثلا دو فاز در یک زاویه مشخص پیک مشترک داشته باشن، شدت پیک نمونه شما در اون زاویه برابر مجموع شدت های دو فاز میشه و ارتفاعش با پیک رفرنس ممکنه خیلی متفاوت بشه. موفق باشید.

      1. خیر، عوامل متعددی بر شدت پیک ها اثر میذاره و باید با آنالیز ریتولد درصد فازها رو بدست آورد. هر فاز چندین پیک داره که هر کدوم ار تفاع متفاوتی داره، و حتی برخی از پیک های فاز های مختلف باهم تداخل میکنن و ارتفاع متفاوتی ایجاد میکنه، ولی در کل فقط با استفاده ارتفاع پیک ها نمیشه درصد فازها را محاسبه کرد.

  2. باسلام
    سوالی که از شما داشتم اینه که چرا در نرم افزار من Zn و O وجود ندارد. چکارکنم تا مشکل من حل شود. با تشکر.

    1. سلام دوست گرامی، آموزشی با عنوان افزاودن دیتابیس به نرم افزار اکسپرت در سایت موجوده، اون رو نگاه کنید. خود دیتابیس هم در بخش نرم افزارها با عنوان دانلود نرم افزار XPert و PDF2 برای دانلود موجود هست. موفق باشید.

  3. سلام
    pdf2 را از سایت گرفتم اما وقتی میخوام در برنامه اجرا شود برنامه خطا میدهد. چه باید انجام دهم.

    1. سلام،متاسفانه در این مورد چیزی نمی دونم. شاید اگر نرم افزار رو پاک کنید (و ریجستری کامپیوتر رو ترمیم کنید) و دوباره نرم افزار رو نصب کنید، مشکل حل بشه.

  4. سلام
    اگر ممکن است نحوه ی بدست آوردن درصد فازهای موجود با استفاده از نرم افزار xpert را توضیح بدید . با تشکر

  5. salam hengame nasbe barname ba in khata movajeh misham:
    faied to install iskernel files.
    make sure you have appropriate privileges on this machine

  6. سلام
    من فایل raw مربوط به xrd هایی که گرفتمو نمیتونم وارد نرم افزار اکسپرت کنم …همش error میزنه:
    the system cannot find the path specified
    فرمتشم بهه asc که توی فیلم گفت تغییر دادم بازم باز نشد …چه کنم؟
    راستیییییییییی….سایتتون عععععالیه

    1. سلام. شاید اگر از نرم افزارهای تبدیل فرمت xrd استفاده کنید کارتون راه بیوفته. درمورد asc: تنها فایل هایی که دارای دو ستون هستن(x و y) رو میشه به asc تبدیل کرد.

  7. با سلام وخسته نباشید
    من دوتا سوال دارم:
    1.مساحت سطح زیر پیک ها رو می خوام محاسبه کنم توی نرم افزار به اسمArea وجود داره اما برای من همه رو صفر نشون میده میخواستم ببینم اشکال از کجاست.
    2. پهنای پیک در نصف ارتفاع که توی فرمول شرر میذاریم و اندازه کریستالیت رو بدست میاریم با این نمودار میشه بدست آورد؟اگه نه باید از چه نرم افزاری استفاده کنم؟

    1. سلام.من نمی دونم به کدوم قسمت نرم افزار رفتید که مساحت رو صفر نشون میده. Xpert مساحت و پهنای پیک رو میده ولی برای خیلی از پیک ها خطای زیادی داره. ما برای محاسبه مساحت و پهنای پیک از نرم افزار Upica استفاده می کنیم که خودمون ارن نرم افزار رو کد نویسی کردیم.

  8. سلام
    تفاوت دانه (کریستال) با بلورک در چیه ؟ طریقه محاسبه هر کدام به چه صورته؟

  9. سلام، نحوه رسم دو یا چند نمودار زیر هم در برنامه اکسپرت چگونه است؟

  10. با عرض سلام و خسته نباشید. من الگوی پراش نمونه تیتانیوم خالص دارم که با سیم آلومینیوم خالص پوشش دهی شده، برای آنالیز فازی مطابق با اموزش در سایت پیش رفتم اما در مرحله انالیز هیچ عنصری پیدا نشد ایا چون نمونه من ترکیبی است این چنین می شود؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

  11. سلام .اصلاح میکنم هیچ فازی پیدا نشد که با pdf2 شناسایی انجام شد. بین دو نمونه مثلا در هر کدام 3 ترکیب تیتانیوم و آلومینیوم شناسایی شده، اکنون بخوام بدونم که در کدام یک مقدار تشکیل نرکیب بیشتر بوده است چگونه است؟ با تشکر از راهنمایی تان.

  12. با سلام
    ایا شما ورژن های بالاتری از دیتابیسهای مورد استفاده در این نرم افزار دارین؟ برای شناسایی مواد آلی تشکیل شده لازم دارم.

  13. لا سلام
    اگلا ممكنة در مورد محاسبه درصد فازهاي موجود توضيح بدين
    متشكرم

  14. با سلام و خسته نباشید من یه نمونه XRD دارم که می خوام با نرم افزار Xpert آنالیزش کنم و بعد نمودار نهایی را تو ورد کپی کنم خیلی ممنون

    1. سلام دوست گرامی، قبلا سفارشات آنالیز رو می پذیرفتیم ولی به علت مشغله زیاد فعلا سفارشی نمی پذیریم. ولی یک بسته آموزشی آماده کردیم که موارد مورد نیاز شما به طور کامل در اون آموزش داده شده. می تونید بسته رو تهیه کنید. برای این منظور روی دگمه قرمز موجود در نوشته یا https://www.unica.ir/?p=1554 کلیک کنید. موفق باشید.

  15. سلام خدا خیرتون بده خیلی خیلی ازتون ممنونم فیلمهای شما به شدت به من کمک کرن بازم ممنون

  16. با سلام و تشکر از کمک های شما
    مخواستم بپرسم فازهای شناسایی شده ی معروف در کجای اکسپرت جاسازی شده است؟ مثل فولاد 316L

  17. سلام.ببخشید من میخواستم درصد بلورینگی(کریستاله شدن) رو بدست بیارم باید چیکار کنم؟

  18. سلام طیف xdr من از خط زمینه خیلی فاصله دارد راهی هست که آن را روی خط زمینه بیاورم

  19. سلام. من طبق آموزش های شما آنالیز طیف های XRD را با xpert انجام دادم. مشکلی دارم که ممنون میشم پاسخ بدید. برای به دست آوردن FWHM زمانی که fit profile را میزنم خطلی شدت منفی می دهد در صورتی که حذف background را به صورت manual و با دقت انجام دادم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام. وقتتون بخیر. بستگی به نسخه اکسپرت داره دیتابیس COD که رایگان هست از XPert 3 به بعد قابل استفاده هست. و دیتابیس های PDF2 و PDF4 هم که روی همه نسخه ها نصب میشه. فکر میکنم توی ایران به PDF4 دسترسی نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست