گرفتن ورودی در پایتون سایت یونیکا

گرفتن ورودی در پایتون

گرفتن ورودی در پایتون | در زبان های برنامه نویسی مختلف، برای گرفتن اطلاعات از کاربر دستواتی وجود دارد. زبان برنامه نویسی پایتون هم برای اینکار دستور input را در اختیار برنامه نویسان قرار داده است. در فیلم آموزشی قبل که با عنوان دستور input در پایتون در سایت قرار دادیم با این دستور آشنا شدید. در این آموزش یک مثال کاربردی جهت استفاده از این دستور را برنامه نویسی می کنیم.

توجه:

قبل از مشاهده این آموزش، نحوه استفاده از دستور import را مشاهده کنید زیرا فیلم آموزشی قبلی پیشنیاز است.

دستور input در پایتون (مقایسه نسخه 2X و 3X)

در زبان برنامه نویسی پایتون نسخه 3، از تابع input برای گرفتن ورودی از کاربر استفاده می‌شود. اگر با نسخه 2 پایتون کار کرده اید حتما با دستور ()raw_input آشنایی دارید. این تابع در پایتون 3 حذف شده و بجای آن از تابع ()input باید استفاده کرد.

فیلم آموزش تصویری گرفتن ورودی در پایتون


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
دسته: آموزش پایتون
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 6.3 مگابایت
مدت زمان: 3:49 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 16 آبان 1397

آشنایی با تابع input در پایتون

در هنگام اجرای برنامه، وقتی برنامه به جایی می رسد که در آن خط از دستور input استفاده شده باشد نرم افزار منتظر می ماند تا کاربر مقادیری را وارد کند و کلید Enter را فشار دهد. نحوه استفاده از دستور input به صورت زیر است.

myVar = input (” MESSAGE HERE: ”)
  • myVar: مقداری که کاربر از کیبورد وارد می کند در این متغیر قرار می گیرد. دقت داشته باشید که این متغیر از نوع string هست و در مواقعی نیاز هست که نوع این متغیر را تغییر داد.
  • MESSAGE HERE: عبارتی که به کاربر نمایش داده می شود تا کار بر متوجه شود چه مقداری را باید وارد کند. این عبارت به عنوان راهنما برای کاربر استفاده می شود. بجای این عبارت می توانید هر عبارتی که مد نظر شماست قرار دهید. به عنوان مثال اگر می خواهید سن کاربر را دریافت کنید می توانید بنویسید: لطفا سال تولد خود را وارد کنید.

گردش در شهر پایتون

در این آموزش تصویری از دستور input در پایتون با نحوه گرفتن ورودی از کاربر آشنا می شوید. درنسخه 3 از نرم افزار پایتون این دستور کمی متفاوت با نسخه 2 پایتون است.

آموزش رایگان پایتون Python

تعدای از فیلم های آموزشی دوره گردش در شهر پایتون به صورت رایگان برای کاربران عزیز در سایت قرار گرفته است و کاربران می توانند به صورت کاملا رایگان این آموزش ها را تماشا کنند.

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)

7 نظر برای گرفتن ورودی در پایتون ثبت شده

  1. ببخشید این آخرین ویدیو آموزشی ارائه شده پایتون بود؟
    اگه نه، ویدیو بعدی رو کی میذارید؟

  2. سلام اقا خیلی خوووووووووب توضیح میدی صدای خوب و بیان شیوا یه سرفصل خوب بذارید پکیج بدید بخریم اصا
    اموزش هاتون واقعا تمیزه

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست