آموزش نرم افزار اکسل

محاسبه مساحت زیر نمودار در اکسل

سلام دوستان، امروز آموزش محاسبه مساحت زیر نمودار در اکسل رو براتون قرار دادم. چند وقت پیش آموزش محاسبه مساحت زیر نمودار رو در نرم افزار متلب براتون توی 5 ویدئو آموزش داده بودم که بهتره اول اونها رو ببینید. پس برای دیدن اونها اینجا کلیک کنید. به این موضوع توجه کنید که در این آموزش ها از تابع انتگرال گیری استفاده نمی کنیم، چون داده های ورودی ما یک سری نقاط x , y هستن. پس تابعی در کار نیست که از اون انتگرال بگیریم.

محاسبه مساحت زیر نمودار در اکسل (Excel)
محاسبه مساحت زیر نمودار در اکسل (Excel)

در این آموزش ها از یک سری فرمول نویسی ها در نرم افزار اکسل استفاده می کنیم که اگر با فرمول نویسی ها آشنا نیستید حتما فیلم های آموزشی نام های پویا رو ببینید باز هم تاکید می کنم حتما  فیلم های آموزشی نام های پویا رو ببینید چون فرمول نویسی ها رو با چندین مثال خوب در ویدئوهای نام های پویا توضیح دادم.

 ویدئوی محاسبه مساحت زیر نمودار در اکسل

مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت یونیکا
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 5 مگابایت
مدت زمان: 7 دقیقه
زبان:فارسی
سطح: کارشناسی
تاریخ انتشار: 3 آذر 1392
خرید کاملترین مجموعه رسم نمودار در اکسل

درضمن یک نرم افزار برای محاسبه مساحت زیر نمودار توی سایت قرار گرفته که می تونید دانلودش کنید و برای محاسبه مساحت زیر نمودار ازش استفاده کنید.

امیدوارم این ویدئوی آموزشی مورد رضایت شما قرار گرفته باشه.

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)

48 نظر برای محاسبه مساحت زیر نمودار در اکسل ثبت شده

  1. سلام مرسی واقعا عالی بود برای پایان نامه م تو دردسر افتاده بودم مشکلم حل شد

  2. مرســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
    داری یونیــــــــــــــــــــــــــــکــــــــــــــــا
    ^_^

  3. ممنون خیلی مفید بود لطفاً به ماکرو و VB هم در اکسل بپردازید.
    بازم ممنون از زحماتتون

  4. با سلام و خسته نباشید
    می خواستم بدونم چطور میشه بزرگترین عدد موجود در یک ستون با تعداد زیاد داده را تشخیص داد؟ آیا تابعی برای این کار وجود دارد؟
    با تشکر

  5. درود برشما
    از بابت ویدیو های اموزشی بسیار بسیار مفیدتون سپاسگزارم.
    ویک سوال داشتم خدمتتون ؛اینکه برای محاسبه ی درصد تبلور و … نیاز به محاسبه ی سطح زیر نمودار XRD یم دارم میخواستم که لطف بفرمایید ومنو راهنمایی کنین که با چه نرم افزاری اینکارو میتونم نسبتا دقیق و راحت انجام بدم.
    پیشاپیش از توجه شما متشکرم

    1. سلام دوست گرامی
      متاسفانه بنده نرم افزار دقیقی در این باره نمی شناسم. ولی بسته به نوع الگوی پراشتون ممکنه با کمک دو نرم افزار اکسل و اکسپرت مشکلتون حل بشه. در حال تهیه بسته آموزشی کاملی هستیم که تا جایی که امکان داره بیشتر مشکلاتی که دانشجویان در زمینه XRD دارن، با اون بسته آموزشی برطرف بشه. ولی در بهترین شرایطT تا 40 روز آینده این بسته آموزشی آماده میشه.

      1. گفته بودین در حال آماده سازی بسته آموزش ایکس آر دی هستید. آیا آماده شده؟ ممنون.

  6. سلام
    چطور می شه بر اساس داده ها نمودار حجمی ترسیم کرد به نحوی که حجم زیر نمودار برابر با اون عدد باشه؟
    ممنون از شما

  7. سلام
    مهندس جان اگر نمودارمون تنش کرنش باشه و شکل خاصی نداشته باشه چه کنیم؟
    با اکسل میخوام بدونم راهی هست؟؟؟
    سپاس

    1. سلام دوست عزیز. میتونید از همین فیلم آموزشی استفاده کنید. درواقع برای تمام نمودارهایی که نقاط x و y اون ها رو دارید از همین روش استفاده میشه. یک نرم افزار هم درسایت موجود هست به نام Arean که این کار رو براتون انجام میده.

  8. با سلام و احترام
    واقعاً راه حل ساده و بسيار قشنگي بود. كار من را كه راه انداخت. ممنون از انتشار اين مطلب بسيار خوبتون. جا دارد از افرادي مثل شما كه در انتشار داشته هايشان مي كوشند تشكر كنم.

  9. من معمولا از اطلاعات سایت ها استفاده میکنم پیام تشکر نمیذارم.
    ولی این یکی ارزشش رو داره.
    تشکر ما کمترین کاره برای مطلب خوبی که شما گذاشتید.

    1. خواهش می کنم و خوشحالم که بالاخره طلسم کامنت گذاشتن رو شکستید :). این کامنت ها اثر مثبتی روی تولید کننده محتوا برای انجام کارهای بهتر میذاره. موفق و پیروز باشید

  10. ممنون.
    حتي مثالي هم كه زدند مرتبط با رشته ام بود !
    من توي ذهنم محاسبه سطح زير نمودار با چنين روشي بود و خوشبختانه اينجا رو كه ديدم مطمئن شدم :)

  11. سلام خیلی عالیه .فقط من یک سوال دارم داخل برنامه لب ویو چطور میشه مساحت زیر منحنی رو حساب کرد

  12. سلام
    چطور میتونم فاصله بین دو منحنی را در یک نمودار رنگ یا هاشور بزنم؟ ممنون میشم

  13. جناب محمد علی زند با سلام از ویدئوی محاسبه سطح زیر نمودار اکسل نتوانستم استفاده نمایم.مشکل من محاسبه مساحت با دو حالت فقط اکسل و بعد با فرمول سیمپسون است.واقعا گیر افتادم.اگر می شه کمک کنید.هزینه اش هم را در خدمت هستم.

  14. سلام و وقت شما بخیر
    خیلی ممنونم از آموزشتون.استفاده کردم.فقط اینکه امکانش هست بفرمایید اگه به جای ذوزنقه منحنی داشتیم سطح زیرش رو چگونه محاسبه می کنیم؟
    پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگزارم

  15. با سلام و تشکر فراوان، یک سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین، اگر ما منحنی تنش-کرنش داشته باشیم و تعداد x,y های مربوط به نمودار را خیلی کم داشته باشیم چطور میتونیم مساحت زیر نموداررا حساب کنیم.خیلی ممنون

    1. سلام دوست عزیز. ممنونم از محبت شما. منظورتون از نقاط خیلی کم رو متوجه نمی شم. شما نمودار رو توی اکسل رسم کنید تا ببینیدش و به همین روشی که گفتم، میتونید مساحتش رو بدست بیارید، اگر شکل نمودارتون درست نیست و چیزی نیست که انتظار داشتید، پس مساحت محاسبه شده هم چیزی نیست که بدرتون بخوره

  16. با سلام.
    ممنون بابت آموزش خوبتون
    میخوستم بدونم اگر با این روش سطح زیر نمودار بار- جابه جایی رو به دست آوردیم آیا واحد آن نیوتن متر (ژول) هست؟

  17. دست شما درد نکنه ولی اکثر نمودارها منحنی هستند و خیلی از موارد ما دوتا نمودار منحنی داریم و محاسبه سطح بین اونها فقط با نرم افزار ممکنه و محاسبه ها اونها مهمتره آموزشش

    1. سلام دوست عزیز. امیدوارم که خوب باشید. با همین آموزش، تمام مواردی که فرمودید قابل انجام هست. میتونید با همین روش، مساحت دو منحنی رو بدست بیارید و از هم کم کنید و … اینجا یک ابزار به شما آموزش داده شده و با توجه به قدرت تحلیل خودتون می تونید بهینه اش کنید یا برای موارد مشابه ازش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست