قوانین و شرایط نویسندگی در یونیکا

آیا از قوانین و شرایط نویسندگی در یونیکا اطلاع دارید؟

در حال حاضر وب سایت یونیکا یک سایت مرجع نیست و تمرکز آن بر روی مطالب دست اول، مفید و جالب می باشد. مطالب ارسالی شما کپی برداری از سایت های ایرانی نباشد. اگر مطلبی را با کمک گرفتن از چندین سایت مختلف ایرانی نوشته اید و فکر می کنید مطلب مفیدی است و محتوای متن شما با سایت های دیگر کاملا متفاوت است و نگارش و جمله بندی آن توسط شما انجام گرفته، امکان انتشار این مطلب همراه با مراجع آن میسر است.

آیا در زمینه ای خاص تخصص دارید؟

اگر در حوزه ای خاص فعالیت دارید که ما در آن زمینه فعالیت نداریم، پیشنهاد خود را به ما بدهید تا پس از بررسی های لازم، در صورت امکان بخش مربوطه را راه اندازی کنیم.

مباحثی که یونیکا روی آن تمرکز دارد:

  • علوم و تکنولوژی های به روز یا قدیمی ولی جذاب
  • معرفی نرم افزارهای کاربردی
  • آموزش نرم افزارهای کاربردی
  • معرفی کتاب ها و سایت های مفید
  • پادکست (فایل صوتی) به همراه پاورپوینت

موارد فوق می تواند در قالب مقاله یا ویدئو یا پادکست ارائه شوند.

نکات ضروری:

  • برای هر نویسنده، امکان انتشار یک مطلب در هفته میسر است، نه بیشتر.
  • هرگونه تغییرات اعم از حذف کردن، اضافه کردن و تغییر جمله بندی برای ویراستار مجاز است.

نویسنده ی میهمان کیست؟

نویسندگانی که کمتر از 10 امتیاز دارند، جزو نویسندگان میهمان محسوب می شوند. نویسندگان میهمان مطالب خود را برای یونیکا ارسال می کنند و پس از تایید مدیر، روی سایت یونیکا انتشار داده می شود. نام نویسنده اصلی، به عنوان نویسنده ی میهمان درج می شود. در صورتی که این نویسنده به نویسنده ی دائم ارتقاء درجه پیدا کند، در زیر هر نوشته ی او، مشخصات و تصویرش درج می شود.

نویسنده ی دائم کیست؟

نویسندگانی با بیش از 10 امتیاز و حداقل 8 ماه فعالیت مستمر و داشتن شرایط لازم (به شرط تایید مدیرکل سایت)، می توانند جزو نویسندگان دائم شوند. به هر کدام از نویسندگان دائم نام کاربری و رمز عبور اختصاص داده می شود و مطالب مستقیما توسط ایشان روی وب سایت قرار می گیرد. هر نویسنده دائم دارای یک صفحه ی اختصاصی در وب سایت می باشد که مشخصات، مهارت ها و تجربیات وی در آن به نمایش در می آید.

نحوه ی محاسبه ی امتیازها چگونه است؟

امتیازها توسط مدیران و بر اساس عملکرد نویسنده به وی داده می شود. مواردی که در امتیاز دادن تاثیر دارند به قرار زیر هستند:

  • نوع مطلب ارسالی، کیفیت، نگارش آن
  • عدم تخلف، نحوه ی برخورد با اعضا و بازدید کنندگان
  • دانش تخصصی و عمومی نویسنده

آیا امکان ارتقا از درجه ی نویسندگی به درجات بالاتر هست؟

با کسب امتیازات بیشتر، نویسنده می تواند سمت های بالاتر را کسب کند و در نهایت به سمت مدیریت برسد.

مجازات شامل چه کسانی می شود؟

اگر اثبات شود که مطالب نویسنده کپی برداری بوده و منابع آن ذکر نشده باشد. از امتیاز نویسنده ی مذکور کسر شده و از سمت های خود برای مدت محدود یا دائم خلع می شود. تمامی مطالب انتشار یافته ی وی مجددا بازبینی می شود و در صورت لزوم تغیرات جزئی و کلی درآن ها اعمال می شود.

 

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)
برچسب‌ها

2 نظر برای قوانین و شرایط نویسندگی در یونیکا ثبت شده

  1. برای نویسندگی لپ تاپ یا کامپیوتر لازم هست یا با تلفن همراه هم امکانش هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست