آموزش نرم افزار اکسل Excel - نام پویا

آموزش نرم افزار اکسل – نام پویا (1)

سلام! اولین آموزش رو با عنوان آموزش نرم افزار اکسل – نام پویا آغاز می کنم. اسم این آموزش رو نام های پویا (Dynamic Names) گذاشتم و ایده ی اصلی اون هم از آموزش شرکت Lynda بود.

اول یه توضیح ضروری درباره آموزش نرم افزار اکسل (excel) بهتون بدم. این نرم افزار خیلی مهم و کاربردیه، پس حتما ویدئو های آموزش نرم افزار اکسل (Excel) رو نگاه کنید.

 

توجه: برای دیدن این ویدئو آموزشی، باید نرم افزار Adobe Flash Player مخصوص به مرورگر تون، روی سیستم عامل تون نصب باشه

آموزش نرم افزار اکسل Excel - نام پویا
آموزش نرم افزار اکسل – نام پویا

 

آموزش نرم افزار اکسل – نام پویا – بخش اول

نمی دونم چجور بگم که توی این 5 تا ویدئو آموزش نرم افزار اکسل قراره چه چیزی رو یاد بگیرید چون حتما باید خودتون ببینید تا بفهمید قضیه از چه قراره. البته تو این نوشته، فقط 2 ویدئو از 5 ویدئو رو قرار داده ام.

توی فیلم اول و دوم، یک سری پیش نیاز ها رو توضیح دادم، تا برای مبحث اصلی آماده بشید. شاید مباحث این دو ویدئو رو بلد باشد ولی حتما از ابتدا فیلم ها رو نگاه کنید تا دچار مشکل نشید. توی این دو ویدئو تابع SUM و نام های ایستا (Static Names) آموزش داده میشن.

تابع Sum یک تابع هست که یک عمل ریاضی رو برای ما انجام می ده، عمل جمع (+) کردن اعداد، این تابع می تونه ورودی های مختلفی بگیره که ورودی ها بین دو تا پرانتز وارد میشن توی این دو فیلم خواهید دید که چند تا عدد رو به تابع میدیم و تابع مجموع اون ها رو برای ما بر میگردونه و این کار رو با ورودی های مختلف انجام میدیم.

همچنین شما می تونید برای دسته ای از اعداد، نام تعیین کنید، و بعد این نام رو به عنوان ورودی به تابع Sum وارد کنید، که این نام میتونه ایستا یا پویا باشه که توی این دو ویدئو با این موارد آشنا خواهید شد.

آموزش نرم افزار اکسل – ویدئو 1

آموزش نرم افزار اکسل – ویدئو 2

قسمت بعدی این آموزش با نام آموزش نرم افزار اکسل – نام پویا (2) رو هم ببینید.

لطفا هرگونه نظر پیشنهاد انتقاد و …. رو توی بخش نظرات (یعنی همین پایین) مطرح کنید.

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)

2 نظر برای آموزش نرم افزار اکسل – نام پویا (1) ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست