نحوه تعریف متغیر پایتون

نحوه تعریف متغیر پایتون

این آموزش از سایت یونیکا درباره معرفی نحوه تعریف متغیر پایتون است. در برنامه نویسی، متغیر یک مقدار هست که در جایی از حافظه به صورت موقت ذخیره میشه و با توجه به شرایط میتونه تغییر کنه. به عنوان مثال وقتی می خوایم از کاربر دو عدد رو دریافت کنیم و بعد اون اعداد رو با هم جمع کنیم باید دو متغیر ایجاد کنیم و اعداد رو درون اون دو متغیر قرار بدیم. اگر آموزش قبلی که درباره تنظیم محیط IDE برای برنامه نویسی به زبان پایتون بود رو ندیدید حتما نگاهش کنید. در آموزش بعد به معرفی متغیرهای عددی و عملگرها می‌پردازیم.

آموزش تصویری تعریف متغیرها در پایتون


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 12 مگابایت
مدت زمان: 5:46 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1397

نحوه ایجاد متغیرها در پایتون

بر خلاف زبان های برنامه نویسی دیگه، در زبان برنامه نویسی Python نباید نوع متغیر رو تعریف کنیم. در پایتون یک متغیر زمانی ایجاد می شه که در همون ابتدای کار یک مقدار به اون متغیر اختصاص داده بشه. در اولین مقدار دهی، نوع متغیر به صورت خودکار تعیین میشه. این امکان در پایتون وجود داره که نوع متغیر ها رو بعد از تعیین شدن، تغییر بدیم. به مثال زیر دقت کنید.

x = 4 # x is of type int
x = "Sally" # x is now of type str

قوانین تعریف نام متغیر پایتون

یک متغیر می تونه یک نام کوتاه (مانند a یا b) داشته باشه یا اینکه به صورت یک عبارت یک یا چند کلمه ای به هم چسبیده تعریف بشه مثل studentList یا student_list. برای تعیین نام متغیر یکسری قوانین رو باید رعایت کنیم. قوانین برای تعریف متغیرهای پایتون عبارتند از:

  • نام متغیر باید با یک حرف یا کاراکتر آندرلاین شروع شود
  • نام متغیر نمیتواند با یک عدد شروع شود
  • یک نام متغیر تنها می تواند شامل کاراکترهای عددی و حروف و علامت آندرلاین باشد.
  • نام متغیر حساس به حروف کوچک و بزرگ است مثلا متغیر student با Student متفاوت هست.

دستور print در پایتون

برای نمایش دادن مقادیر ذخیره شده در متغیرها باید از دستور print استفاده کرد

x = "awesome"
print("UNICA is " + x)

گردش در شهر پایتون

این آموزش بخشی از دوره آموزشی رایگان پایتون با نام گردش در شهر پایتون هست. در این آموزش از بسته گردش در شهر پایتون با نحوه تعریف متغیرها در زبان برنامه نویسی پایتون به صورت تصویری آشنا می شودید. این فیلم یک بررسی اجمالی است و در فیلم های آموزشی بعدی، به صورت مفصل متغیر های پایتون رو آموزش می دهیم.

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)

2 نظر برای نحوه تعریف متغیر پایتون ثبت شده

  1. واقعا خسته نباشید و خدا قوت چقدر جالب و روون و خوب درس میدید عالی واقعا فقط ای کاش آموزش ها سریعتر گذاشته بشه پولی هم باشه مشکلی نیست من حاضرم پرداخت کنم ممنون بابت زحمتتون عالی بود

    1. سلام دوست عزیز. ممنونم از نظر انرژی بخشتون. قرار هست حداقل 13 فیلم آموزشی به صورت رایگان توی سایت قرار داده بشه که ضبط این فیلم ها انجام شده. حتما در اسرع وقت این آموزش ها رو روی سایت قرار می دم.

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست