انواع متغیر در پایتون - متغیر بولین Boolean

متغیر بولین در پایتون

در این آموزش به معرفی متغیر بولین در پایتون می پردازیم. یک وسیله برقی رو در نظر بگیرید. این وسایل یک دگمه روشن و خاموش دارن یعنی دو وضعیت1- روشن 2-خاموش. متغیرهای Boolean در برنامه نویسی شبیه این دگمه ها هستن. یعنی یا حالت True یا حالت False رو می تونن داشته باشن. قبل از مشاهده فیلم آموزشی متغیر بولین در پایتون بهتر هست آموزش قبل رو ببینید که در اونجا مبحث متغیرهای عددی در پایتون رو آموزش دادیم. این آموزش بخشی از مجموعه‌ی گردش در شهر پایتون است.

پیشنیاز – آشنایی با متغیر Boolean

فیلم های آموزشی ساختارهای شرطی مربوط به آموزش مفهومی برنامه نویسی هست که با عنوان برنامه نویسی گلابی به صورت رایگان ارائه شده در این آموزش ها بامتغیرهای بولین و ساختارهای شرطی آشنا می شید و کاربردهای اون ها رو درک می کنید. متغیرهای بولین بیشتر درساختارهای شرطی (مثل if) استفاده می شن که بعدا در مورد این ساختارهای شرطی توضیحات کاملی خدمتتون می دم. ولی بهتون پیشنهاد میکنم که حتما فیلم های پیشنیاز زیر رو ببینید تا درک درستی از کاربرد ساختارهای شرطی مثل if و متغیر های بولین (Boolean) پیدا کنید.

آموزش تصویری متغیر بولین در پایتون


مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 11 مگابایت
مدت زمان: 5:32 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1397

خوشحال میشیم با آموزش های بعد هم با ما همراه باشید.

گردش در شهر پایتون

این آموزش بخشی از دوره آموزشی رایگان پایتون با نام گردش در شهر پایتون هست. در این آموزش از بسته گردش در شهر پایتون با متغیرهای بولین در پایتون آشنا می شوید. و کمی هم با ساختارهای شرطی در پایتون آشنا خواهید شد
با مشاهده آموزش های گردش در شهر پایتون در کوتاه ترین زمان ممکن به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل خواهید شد. بخش اول این مجموعه برای آماده سازی مبتدیان آماده شده و در ای بخش کمی با ساختار برنامه نویسی در پایتون آشنا خواهید شد

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)