ریست کردن تنظیمات نرم افزار XPert

ریست نرم افزار XPert

هر از چند گاهی ایمیل‌هایی از شما دوستان دریافت میکنم که سوالاتی درباره نرم افزار XPert از من می پرسید. یکی از سوال‌هایی که بعضی از دوستان داشتند، بهم ریختگی پنجره ها و حذف شدن برخی از پنجره های ضروری بود که راهکار این مشکل، آشنایی با نحوه ریست نرم افزار XPert هست. در این آموزش قرار هست به مبحث نحوه reset کردن تنظیمات نرم افزار XPert بپردازیم.

چه زمانی تنظیمات XPert را ریست کنیم

آیا با این مشکل مواجه شده‌اید که به اشتباه یک یا چند Toolbar را حذف کرده باشید؟ یا پنل ‌ها و پنجره‌های نرم افزار را جابجا کرده باشید یا به اشتباه Close کرده باشید؟ سال ها پیش وقتی از روی کنجکاوی تنظیمات نرم افزار رو تغییر دادم، پنجره ها رو جابجا کردم و … در نهایت به این نتیجه رسیدم که خراب کاری کردم و باید تنظیمات رو بر گردونیم.

آیا نصب دوباره

پس از این به بعد جلوی کنجکاوی هاتون رو نگیرید و هر تغییری که می خواید توی نرم افزار XPert بدید. چون به راحتی می تونید همه چیز رو به تنظیمات کارخونه برگردونید

آیا نصب دوباره‌ی نرم افزار XPert، تنظیمات ریست می شود؟

جواب کوتاه به این سوال، خیر هست. وقتی نرم افزار XPert را از روی ویندوز Uninstall می کنید، برخی فایل های تنظیمات، حذف نمی شوند و در کامپیوتر باقی می مانند. وقتی مجدد نرم افزار اکسپرت را نصب میکنید، از همان تنظیمات قبلی استفاده می کند و در واقع مشکل شما برطرف نمی شود. پس راهکار چی هست؟

نحوه ریست نرم افزار XPert

برای ریست کردن نرم افزار XPert دو مرحله اصلی داریم. مرحله اول بازگردانی تنظیمات نرم افزار به حالت تنظیمات کارخانه هست و دوم ریست کردن Pan ها و Toolbar های نرم افزار و نمایش موارد حذف شده. پس دو مرحله زیر را باید انجام دهیم.

  1. ریست کردن تنظیمات نرم افزار
  2. ریست کردن Pan ها و Toolbar ها

مرحله اول: بازگردانی XPert به تنظیمات کارخانه

مرحله اول از منوی Customize شروع می‌شود. مطابق شکل زیر یک بار باید روی زیر منوی Program Settings کلیک کنید و در پنجره باز شده روی دکمه Reset All to Default که در پایین سمت چپ وجود دارد کلیک کنید و یک بار هم روی زیر منوی Default کلیک کنید و در پنجره باز شده گزینه Restore Factory Defaults رو کلیک کنید. با این کار مرحله اول به اتمام می رسد.

بازگردانی نرم افزار XPert به تنظیمات کارخانه | نحوه ریست نرم افزار XPert

مرحله دوم: بازگردانی ابزار و پنل های حذف شده

درمرحله بعد باید ابتدا یک داکیومنت خالی ایجاد کنید تا Pan های نرم افزار نمایش داده شوند. برای اینکار باید از منوی فایل روی زیر منوی New کلیک کنید. بعد وارد منوی View شوید و گزینه چهارم (Reset all toolbars) رو بزنید و بعد گزینه سوم (Panes Default Settings) رو بزنید و بعد چک کنید که تیک گزینه دوم زده شده و در نهایت ….

در انتهای زیر منوی View روی گزینه Desktop برید و فرم نمایشی مورد نظر را انتخاب کنید. اگر می خواهید به حالت پیشفرض XPert برگردید گزینه Phase-ID را انتخاب کنید

فیلم آموزشی ریست کردن نرم افزار XPert

مشخصات فیلم آموزشی
تولید کننده: وب سایت استوایی
مدرس: محمدعلی زندی
حجم: 9 مگابایت
مدت زمان: 3:50 دقیقه
زبان:فارسی
تاریخ انتشار: 5 دی 1397
آموزش های XPert

امیدوارم این آموزش توانسته باشد به شما کمک کند و بخشی از مشکلات شما را حل کند.

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)

2 نظر برای ریست نرم افزار XPert ثبت شده

  1. سلام آقای زندی دستت درد نکنه من این کار را انجام دادم و درست شد خدا امواتت بیامرزد.

دیدگاهتان را بنویسید

پر کردن تمام موارد زیر الزامیست