آموزش نرم افزار اکسل Excel - نام پویا

آموزش نرم افزار اکسل – نام پویا (2)

سلام! اولین آموزش وب سایت رو با آموزش نرم افزار اکسل شروع کردیم که مباحثش ناتمام موند. در این نوشته به ادامه آموزش نرم افزار اکسل می پردازیم.

بسیار خوب بریم سراغ بحث اصلیمون. البته قبل از شروع حتما نوشته قبلیم که پیشنیاز این آموزش هست یعنی نوشته ” آموزش نرم افزار اکسل – نام پویا (1) ” رو بخونید و ویدئوهای مربوطه اش رو حتما نگاه کنید.

 

توجه: برای دیدن این ویدئو آموزشی، باید نرم افزار Adobe Flash Player مخصوص به مرورگر تون، روی سیستم عامل تون نصب باشه.

آموزش نرم افزار اکسل Excel - نام پویا
آموزش نرم افزار اکسل – نام پویا

 

آموزش نرم افزار اکسل – نام پویا – بخش دوم

در ویدئوی سوم شما با هدف این آموزش آشنا می شید:) می دونم یکم دیره که توی فیلم سوم تازه بگم هدف از این آموزش چی بوده ولی خب دیگه.

توی این ویدئو با تابع OFFSET هم آشنا خواهید شد که برای ساخت نام پویا به اون نیاز داریم.

این ویدئو هم به نوعی پیش نیاز حساب میشه، ولی یه پیشنیاز خیلی مهم ئه چون اساس کار نام پویایی که قراره بسازیم، با همین تابع OFFSET هست. پس این ویدئو رو حتما حتما ببینید.

الان می تونید برید و فیلم رو ببینید و این مطالبی که در ادامه تایپ کرده ام رو می تونید نخونید، چون ممکنه سردر گم بشید، پس فکر کنم بهتر باشه یک راست برید و ویدئو این بخش رو نگاه کنید، ولی برای اینکه توضیحات نوشتاری کامل بشه، باید ادامه مطالب رو بنویسم.

با استفاده از تابع OFFSET یک ستونی از اعداد می سازیم، بنابراین می تونیم از این تابع به عنوان ورودی تابع SUM استفاده کنیم، تا مجموع مقادیر قرار گرفته در سلول های موجود در تابع OFFSET رو برای ما حساب کنه، ولی تو این ویدئو هم موفق نشدم که به مبحث نهایی یعنی ساخت نام های پویا بپردازم ولی در بخش بعدی یعنی آموزش نرم افزار اکسل – نام پویا (3)، این آموزش رو به اتمام میرسونم.

آموزش نرم افزار اکسل – نام پویا (2) – ویدئو 3

لطفا هرگونه نظر پیشنهاد انتقاد و …. رو توی بخش نظرات (یعنی همین پایین) مطرح کنید.

محمد زندی

محمد علی زندی هستم، دانش آموخته در رشته مهندسی مواد. اطلاعات کمی دارم ولی تا اونجایی که زمان بهم اجازه بده، دانسته هام رو اینجا میذارم. امیدوارم یونیکا رو خونه ی خودتون بدونید و از بودن در این خونه لذت ببرید.


مقاله‌های من (80)محصولات من (10)